Zero a Malthus

Zero a Malthus és el títol d’un conte de Pere Calders que apareix a Invasió Subtil.

Em seduïa la idea de batejar el meu bloc amb el títol d’algun dels contes d’aquest llibre, que és una de les pedres sobre la qual es construeix la meva tradició personal com a lector. En concret, volia fer servir La rebel·lió de les coses. Però resulta que WordPress –i crec que això és un problema general d’internet–, no accepta una adreça que inclogui una ela geminada, amb un ofensiu punt volat al mig.

La rebel·lió de les coses m’agradava molt, perquè conté la paraula rebel·lió.

Jo sóc molt poc rebel.

La segona opció era “La visita del sexòfor”. Sexòfor és com vol que l’anomenin l’extraterrestre que apareix al conte El millor amic. Em semblava un bon títol, però el vaig descartar perquè la paraula sexòfor recorda massa a sexe i això podria causar un bon nombre de confusions, canalitzant cap aquest bloc tot tipus d’individus assedegats de noves parafílies: No s’ha d’oblidar que, al cap i a la fi, internet es compon essencialment de sexe. I de fotografies de gats.

Finalment em vaig decidir per Zero a Malthus. Dir que es tracta d’un dels millors contes del llibre seria estúpid: tots el contes del llibre són bons. És una distopia brillant, amb el segell humorístic i grotesc que caracteritza l’imaginari narratiu de Calders. El problema és que el món en què vivim cada cop em sembla menys real i més distòpic.

He llegit que la clau perquè un bloc tingui èxit rau en conceptes com ara l’especialització, la regularitat dels posts, l’interès del que es publica, etcètera.

Tenint en compte tot això, aquest bloc no tindrà cap èxit.

De tota manera, jo en tinc prou que el visitin dues o tres persones que m’estimo.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en El bell malson d'escriure. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Zero a Malthus

  1. rgumbau ha dit:

    Doncs amb la meva lectura ja hi pots comptar

  2. Alba ha dit:

    Estem amb tu!!!!!!

Deixa un comentari

